torsdag, mars 12, 2009

Utmaningar

Ibland ställs man inför utmaningar man inte varit beredd på.
Då kan man välja att antingen se det positivt eller negativt. Jag är, som jag nämnt förut, expert på att se det negativa. Men jag försöker bättra mig.
Idag ställdes jag inför en utmaning.
Jag kunde välja mellan att bli grinig och vara allmänt negativ, men det gjorde jag inte.
Jag valde att se det positivt.
Det kanske inte var en drömsituation jag hamnat i men jag intalade mig att jag skulle fixa det ändå och att det skulle vara bra för mig.
Tänk vad duktig jag skulle känna mig när jag klarat det och tänk vad mycket bra saker jag skulle lära mig. Sidor som tålamod och hänsyn som inte är mina mest framträdande drag skulle ju bli väl prövade. Och vet ni vad?
Jag klarade det!
Inte helt färdigt ännu... men en bit på väg.

Personlig utveckling, jajamen!

Inga kommentarer: