tisdag, mars 10, 2009

Trodde jag ja...

Här har jag brottats med mitt samvete om jag verkligen ska smita iväg en kväll för taco- och filmkväll med tjejerna. Puschad av både tjejerna och maken kommer jag fram till att: Jo, det ska jag!
Jag börjar glädja mig över det, vad roligt det ska bli!
Vi träffas i skolan, sitter på lunchen och pratar och myser över att det ska bli så kul.

Jag borde förstås ha hört varningsklockorna, jag hade ju något roligt att se fram emot... jag borde ha sett det komma.
För då:

*Ring ring*

Börjar ni ana vartåt det lutar?
Några gissningar?
Kom igen nu, det är inte så svårt...

Dagis i telefonen.
Skruttunge med feber.
Nästan 40 grader.

Bye bye tacokväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I värsta fall blir det ingen kväll för mig heller, har spytt 2ggr sen jag kom hem :S Buhu! hoppas din skrutt kryar på sig :)

Jess sa...

Stackars lille skrutt...
Vi kan inte heller planera någonting. Någonsin.