tisdag, mars 31, 2009

Orka påsken...

Jag önskar att vi bara kunde låsa in oss vid jul och påsk. Bara jag, R och Skruttungen, alldeles ensamma. Inte åka någonstans, inte öppna dörren för någon. Bara har det lugnt och stressfritt.

Varav denna asociala inställning?

Den kommande påsken.
Som vanligt förväntas man åka runt och träffa släktingar till höger och vänster.
Det är väl tur att "bara" ett av våra föräldrapar är skilda, annars skulle man väl bli helt sönderstressad.
Två av tre ställen är inbokade, och det tredje kommer antagligen att höra av sig snart det också.
Det är inte så att jag har något emot att träffa dem, men just vid jul och påsk blir det så intensivt. Åka iväg på påskmiddagar tre av fyra dagar, det är liksom inte så kul när det blir så mycket. Skrutt kommer att vara helt slut.
Vi också.
Det. Är. Inte. Kul.

1 kommentar:

Jess sa...

Såg denna tråden och tänkte på dig - http://www.familjeliv.se/Forum-5-122/m42769747.html - Skulle skriva till dig men då upptäckte jag att du var borta!

Skulle frågat vad du pluggar för något också, men då har jag ingen mail till dig. FL var den enda kontakten förutom denna och här är du lite ambivalent, så jag fasar lite nu för en dag kommer du bara vara borta. *poff*

Vad ledsen jag skulle bli då...