onsdag, mars 18, 2009

God natt?

04.06
Här sitter jag.

Jag vaknade för en timme sedan av att jag frös. Inser att mitt täcke är borta och börjar leta. Ingenting på sidan av sängen, ingenting vid fotändan. Börjar misstänka det djupt sovande byltet bredvid mig och drar lite i hans täcke. Missnöjda grymtningar och ett tvärt ryck tillbaka.
Jag böjer mig över honom och famlar på hans sida sängen, jodå, därnere på golvet ligger mycket riktigt hans täcke. Jag drar upp det över honom samtidigt som jag sliter åt mig mitt eget.
Täckestjuv.

Problemet är att nu har jag ju vaknat till ordentligt och även börjat hosta. Jag hostar och hostar och hostar, somna om är inte att tänka på.
Så nu sitter jag här. Iklädd t-shirt och varm sjal. Jag hostar mindre när jag sitter upp, men här kan jag ju inte tillbringa resten av natten.
Jag hatar att vara förkyld.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ojoj ser att Camilla gillar blonda killar...Passande:)

Miralin sa...

Men hallå, har du varit in och snokat?!?!
Det är inte det minsta passande, glöm det!!!

Anonym sa...

Nej nej jag råkade trycka fel när jag skulle till en annan sida och så slant jag bara in där av misstag...Sen råkade slinta på musen så att sidan bläddrades ner och jag såg kort....var ett rent misstag..