lördag, mars 28, 2009

Gummistövlar

Lördagsförmiddagen har tillbringats med gummistövelshopping till Skrutten.
Två par blev det, ett par att ha hemma och ett par till dagis. Jag har lite smått ångest över storleken, läste att man skulle ha 15 mm extra att växa i, men då blir de ju jättestora!?
Hur mycket extrautrymme ska det egentligen vara?
Det slutade i alla fall med att vi köpte två par i två olika storlekar.

Jag hittade även ett par jättesöta gummistövlar som jag ville ha själv, röda med vita prickar, men de fanns bara i barnstorlekar, jag får vika tårna dubbelt för att få ner mina 37:or där.
Nåja, nästa gång det ska handlas skor (vilket borde bli ganska snart för jag misstänker att det inte kommer funka med gummistövlar hela våren och sommaren) blir det nog ett par andra gummistövlar till mamma också, de lär komma till användning.

1 kommentar:

Mr P sa...

Ska bror Peter komma och styra upp här eller...Köper du 15 mm förstora så kan ju inte stackars hampus gå...No more än 10...