lördag, juni 27, 2009

En dag i skuggan

Det var en inte alltför pigg och fräsch äkta man som jag gick och väckte vid tiotiden i morse. (Ett par whiskey och en flaska vin brukar kunna ha den effekten dagen efter.)
Det finns ju roligare saker än en bakfull karl.
Jag är glad att det inte behöver dras med det så ofta. Nån gång per år, och det får jag väl stå ut med.
Hursom.
Vi hade planer idag så det vara bara att vackert kliva upp. Han fick börja dagen med att byta en ordentlig bajsblöja, sånt är ju alltid uppiggande när man är bakis *skrattar rått*
Sen var det bara att få i Skutten frukost för att åka ner på stan för att göra några ärenden. Väl ute bland folk började han bli människa igen - maken alltså.
Resten av dagen har tillbringats hos svärföräldrarna ute i stugan, Skrutt har varit igång hela dagen, själv har jag varit fruktansvärt trött och mest suttit på en solstol i skuggan (palla sitta i solen!) med solglasögon för att ingen skulle se när jag slumrade till.

Inga kommentarer: