tisdag, juni 02, 2009

Färgglatt

Min bärbara dator är hopplöst seg. Den är alltså så seg så man kan öppna internet, diska, tvätta, städa och duscha innan det går att skriva in en adress. När man sen gjort det hinner man lätt göra om allting en gång till innan den hittar sidan.
Jag bojkottar den.
Kör på makens istället. Den är snabb.
Nu har ovannämnda make börjat ledsna lite på att inte kunna använda sin dator när han vill så häromdagen föreslog han att vi skulle åka och datorshoppa när skattepengarna kommer.
- Jag vill ha en ROOOSA!! gastade jag, varpå han tittade ganska uppgivet på mig.
- Ja... OM vi hittar en bra dator till ett hyfsat pris som råkar finnas i rosa så kan du få den. Svarade han diplomatiskt.
Jag var nöjd. Fast nu har jag börjat inse att han nog inte tycker att färgen på datorn är det första vi bör titta på.
Jag fattar nada.
*tuggar tuggummi och snurrar en hårslinga runt fingret*

1 kommentar:

Jess sa...

Har du rensat datorn på alla onödigt info? Har du kylplatta? Sånt gör ganska mycket :-) Jag sitter med en gammal skrutt som ironiskt nog heter Ferrari. Den funkar hjälpligt men S. dator är sååå¨mycket snabbare.