måndag, juni 01, 2009

Blåsornas blåsa

Jag gjorde nåt riktigt dumt idag, jag satte på mig sommarskorna som jag inte haft tidigare i år och gick jag en vända på stan.
När jag sen skulle satte mig i bilen och skulle backa ut den från parkeringsplatsen för att köra hem kändes det som om någon satte en kniv i vänsterfoten. Jag slet av mig skon och upptäckte en blåsa under foten i storlek som en femkrona. Jag försökte hitta ett sätt att trycka ner pedalen utan att det gjorde ont, men det gick inte. Sulan tryckte upp lika mycket oavsett.
Efter att ha bedömt mina chanser att lyckat köra hem utan att använda kopplingen på hela vägen som obefintliga fick jag till sist lov att ta av mig barfota... då gick det att vinkla foten så jag inte tryckte direkt på blåsan.
Men oj vad det var svårt, barfotakörning är ingenting jag rekommenderar!

1 kommentar:

Jess sa...

Ah, här ser jag ju fördelen med automatare!! :-D Vi har automat och måste köpa en extrabil med manuell nu så jag får öva mig växla.