torsdag, januari 03, 2008

Små glädjeämnen

Ibland krävs det inte mycket för att jag ska bli glad. Vi var ner på BVC idag och passade på att göra lite ärenden på stan. Jag skulle titta lite på ett par stövlar jag kikat på tidigare, de var slut, men, jag hittade ett par som var snyggare, billigare och skönare. Då blev jag glad.

Nåt annat som gör mig glad just nu är vår bokhylla.
Jag älskar verkligen IKEA, i den mån det nu går att älska en affär, och i veckan satt jag och skruvade ihop våra nya Billy bokhyllor som vi fått av mamma. Ja jag vet, mer IKEA än bokhyllan Billy går inte att få, men jag tyckte det blev riktigt bra.
Jag gillade i och för sig bokhyllorna vi hade förut också, tyvärr var jag inte ensam om det. Katterna hade pippi på att hoppa upp och riva ner böckerna, framför allt under nätterna, det höll på att driva mig till vansinne och mina stackars böcker började se lite medtagna ut. Till Billy finns det dörrar (med frostat glas och blommönster), synd för katterna, bra för mattes blodtryck. Jag slipper börja dagen med att plocka upp böcker med bitmärken från golvet, det gör mig glad.

Idag har Skrutten sovit flera timmar på dagtid, den första gången på ganska länge. Kanske slipper jag en övertrött bebis ikväll. Det gör mig också glad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad snygg Billy blivit! Älskar också IKEA :-)

Vickiehickietorian sa...

det är bra! man ska uppskatta de små glädjeämnena i livet! en billy hylla är absolut inte fy skam!
snyggt!
krma