söndag, januari 13, 2008

Dop på G

Om en vecka ska vi ha dop för Skrutten.
För min del hade vi lika gärna kunnat hoppa över det, men R ville ha dop så jag ger med mig på den punkten. Det blir bara för den närmsta familjen, våra föräldrar, syskon och far- och morföräldrar. Sen är det några som är bortresta så vi blir kanske runt 20st eller så, fullt tillräckligt.
Ska jag vara ärlig känns det mest jobbigt med alltihopa....
Fast jag har inte behövt engagera mig särskilt mycket, vi ska vara hemma hos svärföräldrarna efteråt och svärmor skulle baka tårta och beställa smörgåstårta så det är inte så mycket för oss att göra vilket jag är väldigt tacksam för.
På torsdag ska vi ha dopsamtal med prästen, vad nu det kan innebära...

2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

åh ,jag som tycker det är så trevligt och kul med dop!! det är fetnajs helt enkelt!

Anonym sa...

Skönt att du slipper att engagera dig så mycket i.a.f. :-)