måndag, januari 28, 2008

Isbana

Var kommer halkan ifrån? Det har ju inte snöat på jättelänge och inte har det varit särskilt kallt heller. Men isen har trots det lyckats ta över cykelbanorna. Jag hade dumt nog trott att det skulle vara lättare att gå på is med barnvagnen, då har man ju nåt att hålla sig i. Det funkade inte...
Dels försvann möjligheten att parera med armarna för att ha balans och dels halkade hjulen lika mycket som jag, åt fyra olika håll kändes det som. Resultatet blev något som bäst kan beskrivas som Bambi på hal is med barnvagn.
Hmm... är det så mycket is på cykelbanorna så kanske det är bättre i skogen?
Jag svängde raskt av in på joggingspåret. Där gick jag för bara några dagar sen och det var så hårt och fint i marken. Det var det inte nu. Istället för en platt isbana med lite sandkorn på blev det en knölig isbana som gick i upp- och nedförsbacke. Det slutade med att jag i skogen vid sidan av och försökte hålla vagnen lite halvt uppe på vägen tills vi kom ut igen.
Men Skrutten sov bra i allt skumpandet, alltid något...

Inga kommentarer: