tisdag, januari 08, 2008

Reklam

Jag avskyr när det dimper ner reklam i brevlådan, och oj vad det har börjat komma reklam riktad till mig som nybliven mamma nu!
Jag vägrade att gå med i olika blöjklubbar och liknande under graviditeten just för att slippa det så länge som möjligt, jag lyckades skjuta upp det några månader, men nu har Skrutten kommit in vilka rullor det nu är företagen tittar i, och reklamen rasar in. Det är blöjor, bokklubbar och fotograferingserbjudanden om vartannat.
Man skulle ju kunna tro att den åker direkt i soptunnan, men det gör den inte. Jag läser all reklam och sen sätter jag upp företagen på en mental ”svarta lista”. Om jag skulle vilja ha tjänsten eller varan de vill pracka på mig så går jag definitivt inte till dem. Man kan tycka att det är lite barnsligt, företaget står och faller ju knappast med mig, men det ger mig ändå en viss tillfredsställelse.

Inga kommentarer: