fredag, januari 11, 2008

Min egen stund

Jag har fått en ny favorittid på dygnet: 23.00
Då har jag oftast ammat klart för kvällen och lämnar över Skrutten till R för nattning. Själv smiter jag iväg till badrummet i 20-30 minuter.
Nej det är inte så att min mage gör uppror mitt i nätterna, jag sätter mig där och löser korsord, filosoferar och varvar ner.
Det är så skönt, min egen tid, ingen bebis, ingen karl och inga katter, bara jag och min korsordstidning.
Jag inser att det måste låta ganska fånigt men jag uppskattar den stunden på dagen. Sen kommer jag in till en (förhoppningsvis) sovande bebis och har bara att krypa ner i sängen gosa in mig och slå igen ögonen, helt underbart. :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad lyxigt det låter! SJälv skulle jag vilja ha ett badkar just för att kunna ta mig en stund för mig själv med ett glas rött (när jag inte är gravid då såklart). Kan inte tänka mig något ljuvligare :-)

Nu har jag sällan tid för mig själv, eller... Elliot är inte så krävande, jag är bara sur och lättirriterad när jag är trött, annars så går allt jättebra.