lördag, april 04, 2009

Skor och tillrättavisning

Lillebror kom hit med skorna han köpt, de var ett par jättesöta adidas med lite bling-bling i ränderna, hade nästan velat ha ett par jag också.
Min sportklädessäljande lillebror tala sen om för mig att jag tydligen gör helt fel som använder ordet "gympaskor". De han hade köpt kallade jag sneakers och det var godkänt, men inte ens vanliga gympaskor fick heta gympaskor... om man inte skulle gympa i dem. Jag frågade vad jag skulle säga istället, men det hade han inget bra svar på.
Jag fick väl fråga efter "Skor som Skrutt skulle leka i"
Det verkar ju smidigt!
Nej, jag är nog ett hopplöst fall.
Men tack snälla lillebror för de fina skorna.

1 kommentar:

Jess sa...

Jag säger också gympaskor, eller gympadojjor rättare sagt :-D

Jag älskar Elliot Adidas! Skitsnygga och smidiga. Han har snart vuxit ur dom så då får vi köpa ett par nya :-)