lördag, april 11, 2009

Fullt upp

Jag hade en konstig känsla i kroppen i morse. Jag kände för att göra något.
Jodå, det var en lika oväntad som ovanlig släng av energi som hade drabbat mig.
Vad göra, vad göra?
Jag gick igenom den meterlång listan av väntande projekt och bestämde mig för att städa bilarna, det tog hela förmiddagen och sen var det bara in och byta om för att åka på påskmiddag till pappa och E.
Det var trevligt och Skrutt fick än en gång chans att leka med vovvar.
Vi gick igenom alla saker som farmor och farfar inte längre har användning för och kom hem med ett par stora grytor, en stor spegel, en stor tung kruka, en hög trasmattor, lite köksredskap och silverbestick.

Väl hemma igen kånkade vi fram stolarna till utemöblerna och pysslade lite i trädgården innan det var nattning för Skrutten. Sen har R häng upp spegel och jag har sorterat fotografier, tvättat trasmattor och putsat silverbestiken - nu är klockan snart söndag.
Det gäller att passa på när energin väl dyker upp.

Inga kommentarer: