söndag, april 26, 2009

*Plopp*

Jag hade gjort havregrynsgröt idag på morgonen och skulle bara öppna en äppelmosburk. Högst upp i burken är det ett lager med paraffin - så att innehållet inte ska bli dåligt.
Just den här burken var det väldigt svårt att få bort det på. Jag lirkade och lirkade men det ville inte. Till sist tappade jag tålamodet och tryckte bestämt till på ena kanten varpå eländet lossnade och självklart for ner i burken, som motkraft kom en ganska bra mängd äppelmos flygandes upp i en snygg båge.
Jag hade äppelmos på morgonrocken och flera strängar både i håret och i pannan som rann ner i ögat.
Jag kunde hålla mig för skratt om man säger så.
Det kunde inte min kära make.

*Hahaha*
Var det lika skönt för dig som det var för burken?!?


Min man - den store komikern.

Inga kommentarer: