lördag, april 04, 2009

Lunchläsning

Visst är det trevligt att läsa något när man sitter och äter ibland?
På praktiken har vi tillgång till en massa olika tidningar.
I veckan hade den andra (17-åriga) praktikanten som var där läst Veckorevyn. Hon hade läst klart och satt och bläddrade i Expressen, själv satt och och läste Aftonbladet. En av kvinnorna på arbetsplatsen kommer in, värmer sin lunch och slår sig ner vid bordet. Hon ser att båda dagstidningarna är upptagna och ser sig om efter något annat att läsa, den enda tillgängliga tidningen blir just Veckorevyn. Hon tar den och tittar på framsidan... Sen skjuter hon den ifrån sig.
Jag frågar om hon vill ta Aftonbladet istället och det ville hon. Jag tänker att jag kanske skulle bläddra lite i Veckorevyn, tar den och tittar på framsidan, där stod nåt i stil med:
"25 tjejer visar: Så ser våra underliv ut!"
Det är ju bra att de visar unga tjejer att man kan se ut på olika sätt och att alla är normala, men jag förstår den andra kvinnan. Att stirra på 25 kvinnors underliv över luchen valde även jag att hoppa över.

1 kommentar:

Jess sa...

Jag förstår er, det är ingenting jag skulle vilja se mitt i maten heller. Eller annars heller för den delen kanske...