fredag, april 24, 2009

Nej, jag har inte dubbelnamn

Mitt mellannamn står alltid med överallt, på bankkort, på brev som kommer från företag och i skolans papper. Jag har inget emot mitt mellannamn men jag tycker det skulle vara enklare att bara ha förnamnet, så folk fattade vad jag hette liksom...
Jag gick till expeditionen i skolan och frågade om de kunde ta bort det, med det kunde de tyvärr inte göra, jag måste vända mig till folkbokföringen för det var där de fick alla sina uppgifter.
Så idag ringde jag och förklarade läget.
Skulle de kunna ta bort så att mitt mellannamn inte stod med överallt?
Nej det gick absolut inte. Då fick jag göra en namnändring och ta bort hela namnet.
Men det vill jag ju inte.
Kunde de inte bara göra så att mellannamnet inte kom med?
Nixpix. Har man ett mellannamn så måste det stå med på allting, det måste stå med på bankkort, betyg och hela alltihopa.
Väldigt konstigt att jag var den enda av oss tjejer som hade med sitt mellannamn på alla kort. När det "måste" stå med.
Jag ifrågasatte detta, men se då var det så att det blivit fel för alla andra.
Men just för mig blir det alltså alltid rätt?
Mycket märkligt.

3 kommentarer:

nattis sa...

jaaaa myyycket märkligt !!!!! iof är de typ mer än sveriges halva befolkning som har fel--- hmm

Milla sa...

haha, sjukt ju! Måste varit en praktikant som tog emot dig på telefonen, eller någon som är helt dumiskallen. :)

tur att du inte har ett fult mellanamn... höhö!

Miralin sa...

Ja jag blir lite fundersam faktiskt...

Vad kul att få ett livstecken av Nattis föresten. Hoppas allt är bra med dig :)