tisdag, april 14, 2009

Kramkalas

En vanlig lämning av Skrutt på dagis brukar innebära att jag tar av honom kläderna medan han sprattlar för att komma iväg till kompisarna, jag stjäl en puss innan jag sätter ner honom på golvet och han rusar iväg utan en blick på sin stackars mamma.
Jag tittar lång efter honom och viskar ett hejdå till hans försvinnande ryggtavla.

Idag var det ungefär som vanligt, men så kikade han över axeln när jag tittade efter honom.
"Får mamma en kram?" frågade jag hoppfullt.
Han vänder sig om och kommer springande med utsträckta armar. Stannar en meter framför mig och ler.
"Men, luras du bara? Får mamma ingen kram?"
Då ler han ännu bredare och kastar sig in i famnen och ger mig en jättekram! En sån jag brukar mötas av när jag hämtar honom.
Jag levde på den hela dagen!

1 kommentar:

Camilla sa...

jag hoppas han fick dem idag trots den sena inskickningen! tyckte dem blommorna var så våriga :)

Och klart du får härmas, annars skulle jag väl inte dela med mig av tipset hihi