lördag, augusti 16, 2008

Olika tänkande

Ibland är det riktigt jobbigt att bo med någon som tänker så fundamentalt olika när det gäller vissa grejer.
I vissa situationer kompletterar vi varandra bra och i visa situationer blir det bara fel.
Jag fungerar t ex så att har jag något jag måste göra så vill jag göra det så fort som möjligt, gärna direkt på morgonen så jag är av med det och kan slappna av sedan.
R har istället en förmåga att göra allt annat än just det som ska bli gjort. Han skjuter upp och skjuter upp, med lite tur blir det gjort i slutet på dagen, då vi egentligen skulle behöva göra annat. Med lite otur blir det inte gjort alls, det finns ju alltid imorgon...
Under tiden hinner jag gå och verkligen stressa upp mig över det som bara ligger och väntar på att bli gjort, så pass att hela dagen kan bli förstörd för mig.
Ibland slutar det med att jag gör det själv, efter att jag har gjort det som jag själv måste göra, och det irriterar mig att jag gör så. Ibland blir det inte av alls, då går jag och är irriterad över det istället.
Jag blir verkligen jättestressad! Jag kan inte låta bli, jag har svårt att förstå varför inte alla tycker att det är lika bra att bli av med det trista på direkten.
Ibland känns det faktiskt som om han bara struntar i det tråkiga för att han vet att jag ändå kommer att göra det när jag blir tillräckligt irriterad och det känns allt annat än schysst.
Jag tror egentligen inte att det är så men ibland undrar jag faktiskt.
Vad gör man?

1 kommentar:

Jess sa...

Precis så går det till här hemma också :-D Det betyder ju att jag gör i princip allt hushållsarbete och ibland går jag och muttrar om det och då kan S. förbjuda mig att t.ex. diska efter maten.

Sedan ska han "bara gör något annat" och tiden går och jag blir mer och mer stressad och diskar själv istället, annars blir det aldrig gjort för han glömmer av det.

Det är väl bättre att göra det direkt så slipper man tänka på det sedan? Nä just det... Han tänker ju inte på det överhuvudtaget :-D