söndag, augusti 03, 2008

Bott i köket

Jag är ingen stor matlagningsfantast, jag tycker det är ganska tråkigt. Men ibland får jag mina ryck och då är det lika bra att passa på och göra det ordentligt.
Dagen har tillbringats i köket, jag har gjort lax, potatis och dillsås till Skutten och fyllt på med matlådor i frysen. Sen testade jag att laga omelett till mellanmål, och det var minsann populärt.
Så ställde jag mig och bakade pizzabullar. Ett nytt recept som jag tycker blev riktigt bra om jag får säga det själv.
Och så blev det Wallenbergare, potatismos och persiljestuvade morötter till middag åt oss.
Innan jag satte igång var vi till affären och handlade men sen har det bara varit matlagning.
Hela dagen har gått men jag känner mig ganska nöjd med mig själv. :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Starta cateringfirma.
Jag LOVAR att bli stamkund,
du kan få fylla vår frys med middagar!

Miralin sa...

Hmmm... då får du allt betala VÄLDIGT bra. ;)

Anonym sa...

Tänk om Elliot inte vore så kräsen! Då skulle jag också anstränga mig vid spisen!

Pannkakor ser ju skitläskiga ut, inte en chans att de ens kommer i närheten av hans mun.

Banan i bitar är jätteroligt att sitta och pilla med och äta själv. Men så var mamma så ELAK så hon la på några hallon på tallriken! Fy! Då går det ju inte att äta ngonting av det!