måndag, augusti 11, 2008

Kräftfiske

Jag har aldrig fiskat kräftor förut men det har jag gjort nu. Lagt ut burar, vittjat dem och sen hämtat upp den dagen efter. Det fanns gott om kräftor i sjön och det gjorde ju det hela extra roligt förstås.
De är ju inte vackra kräftorna det kan man inte påstå, men oj så gott de smakade. Lite skillnad mot dem man köper i affären....
Jag har dessutom blivit upplärd av någon med lite större vana än jag på hur man skalar och äter kräftor. Vad mycket lättare det blev. :)
Vi hade ett riktigt kräftkalas och nu har vi även egenfiskade kräftor i frysen.
De har sällskap av en gös som R lyckades få på kroken - till sin egen glädje och till min lillebrors stora förtret. Det var den enda gösen de fick med spö, annars var det mest gäddorna som var på hugget.



Inga kommentarer: