söndag, augusti 03, 2008

Längtan

Lillebror ringde:
"Jag har varit nere i Halmstad och badat i havet, det var meterhöga vågor och skitkul!"
Tur att jag inte var i närheten av en spegel, hade inte velat se mig själv då jag blev grön av avundsjuka. Bada i havet,
jag vet inte hur många år sedan det var jag badade i havet... jag har inte ens lyckats ta mig till den minsta lilla sjö i år.
Ingen pool har varit i sikte.
Inte ens ett sketet litet badkar har jag lyckats krypa ner i.
Duchat, det är vad jag har gjort.
Rolighetsfaktor noll.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har ett hav :-)
Och ett gästrum :-)

Miralin sa...

Akta dig du, en dag kanske vi står utanför dörren med resväskorna i högsta hugg... :D

Anonym sa...

Ha! Jag bor ändå i Halmstad men jag har överhuvudtaget inte varit vid havet på... Säkert 3 år :-D Men jag förstår ändå din avundsjuka :-)

Vickiehickietorian sa...

åhhh, jag vill oxå ha hav! men jag vill ännu hellre ha en sån där grej som du har här bredvid... så man ser när m,ina bloggare har skrivit något!var hittar jag det? till havet hittar jag själv,,, eller kan läsa karta iallafall