torsdag, augusti 07, 2008

Blomflugor och annat otyg

Det känns som om blomflugorna håller på att invadera mitt hem, små envisa saker som håller på att driva mig till vansinne. Nåja, idag införskaffades vinäger, så nu står en smarrig blandning av vinäger, saft och diskmedel i ett glas på köksbordet. Liken flyter omkring och jag gläder mig på ett smått makabert sätt. Kanske är jag inte en sån stor djurvän som jag inbillat mig.
Började fundera lite. Jag gillar inte spindlar, ormar, fästingar eller maskar. Jag gillar inte tusenfotingar, harkrankar, getingar eller flugor.
Jag gillar praktiskt taget inget som har färre än två ben och inget som har fler än fyra. Och även om man råkar ha rätt antal ben betyder det inte på något sätt att man går säker, det finns gott om fyrabenta varelser som också ligger på min svarta lista, som råttor och annat otyg.
Jag gillar djur - så länge de är snälla, söta, och ofarliga.

1 kommentar:

Jess sa...

Ett glas med rödvin är också ett utmärkt sätt att fånga äckliga små blomflugor märkte jag häromdagen *muttrar*