onsdag, maj 12, 2010

Om när hjärtat nästan stannade

Det hände nåt riktigt otäckt igår. Jag stod och sminkade mig i badrummet och Skrutt stod bredvid och försökte tigga till sig lite smink att leka med.
Då, från ingenstans, rasade badrumsskåpet ner.
På nåt sätt lyckades jag knuffa undan Skrutt och hann nästan undan själv också.
Badrumsskåpet väger multum, det var knappt så jag orkade lyfta undan det för att kunna städa undan glassplittret efteråt, tänk om jag inte hade hunnit reagera... Tänk om det hade landat på Skrutt... Hörnet av skåpet hamnade på skötbädden nedanför, tänk om vi hade bytt blöja just då...
Jag blir alldeles iskall när jag tänker på det, det finns inte en chans att Skrutt hade klarat att få det på sig, jag tror inte ens att jag hade klarat att få det i huvudet.
Att komma undan med blåmärken, smärta i armarna och en vrickad handled känns som högsta vinsten.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Men gud va hemskt... himla tur att man med lite mirakel ibland hinner reagera i rätta sekunden :)

Jess sa...

Usch vad otäckt! Skönt att sådana saker händer när de händer så att inget händer. Mer än att saker som inte är kroppsdelar går sönder. Men det gör ju inget.