söndag, maj 30, 2010

Bröllopet i övrigt

Det var ett riktigt, riktigt trevligt bröllop igår, precis som det ska vara.
Ett strålande vackert och lyckligt brudpar, glada och trevliga gäster och regnet höll sig borta trots tunga regnmoln i prognoserna dagarna innan.
Jag har haft lite ångest över talet, inte så mycket att hålla det för det kändes inte som nåt större problem, utan snarare att uttrycka det jag ville ha sagt.
Men till sist fick jag ihop det jag ville säga i ett tal som kändes lagom långt, kom från hjärtat, och som både fick ett och annat skratt och nån tår i ögonvrårna hos både brudpar och några andra, så jag tänker bestämma mig för att jag är nöjd med det.
Dessutom var maten god och jag fick världens bästa bordsherre, underbara D, som jag antar att man skulle kunna beskriva som min nya bonussvåger. En person som alltid tillför sin omgivning härlig positiv energi, jag kunde inte ha önskat mig ett trevligare sällskap.
Efterföljande dans ska villigt erkännas att jag höll mig på avstånd ifrån, men brudpar och en stor del av gästerna såg till att dansgolvet var välfyllt ändå.
En fantastisk dag som jag är övertygad om att brudparet kommer minnas med glädje.
Ett bröllop, som förutom mitt eget, toppar listan över de bröllop jag varit på hittills, alla kategorier.
Tack mamma och J för en underbar dag, och ett stort grattis!

Inga kommentarer: