torsdag, maj 13, 2010

01.40 - en inblick i min natt

Jag har precis klivit ur en välbehövlig dusch efter att ha rensat bort fix i skarvarna och fogat golvet i gillestugan. 4 timmar har jag hållit på för att bli klar.
Som småbarnsmorsa gäller det liksom att ta vara på de få timmarna som finns utan barn om man ska få nåt gjort.
Nu sitter jag i soffan insvept i en handduk. Maken ligger bredvid och sover, det började just smattra av ett riktigt hällregn på rutan. I fjärran ser jag att det blixtrar på himlen och ett dovt muller börjarväxa sig starkare.
Tankar just nu:
Jag borde väcka maken och skicka in honom att sova i sängen.
Jag borde gå och lägga mig själv.
Mattan som hänger ute kommer att vara väldigt blöt imorgon.
Det står disk i diskhon, vad skönt det skulle vara att få den diskad innan man somnar.
Det är ca 3½ timme kvar tills sonen vaknar - men vi är lediga båda två... jag tänkar ta sovmorgon.

Inga kommentarer: