tisdag, juli 28, 2009

En aning 50-tal

Jag har gjort lite små uppdateringar i köket.
Köksstolar och kökslampa har blivit utbytta och en vaxduk har införskaffats. (Egentligen ville jag ha en enfärgad men den färgen jag var ute efter verkar vara omöjlig att hitta så det blev en grå/svart/vit tillsvidare.
Sen har jag spanat på lite nya gardiner ett tag utan att hitta nån som jag riktigt gillade. Jag ville ha någon som verkligen var kök. Men så igår tog jag och Skrutt en promenad till den lokala butiken med massa textilier och där fanns tyget som jag föll pladask för och som fick följa med hem. Jag satt och nålade, pressade och sydde hela kvällen och nu har vi en gardin med 50-tals mönster, som verkligen är kök, kommit upp.
Jag är nöjd. Fast jag kommer fortsätta hålla utkik efter en enfärgad vaxduk i någon av färgerna från gardinen. Det måste ju finnas nånstans.

3 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

http://www.broarne.se/butik/

Kax sa...

Var har du köpt det här tyget? Vad heter det? Det är ju precis vad jag letar efter!

Miralin sa...

Hej Kax, får hoppas på att du kommer tillbaka och läser svaret:)
Det är köpt på en outlet butik som säljer utgående sortiment och andra sortering. Vilket det här är vet jag inte, men jag hittade i alla fall inget fel på det. =)
Tyget heter "Persons Kryddskåp" och är från Almedahls. Googla på det så tror jag att du hittar det, även om det är vanligast i en variant med olika blåa nyanser.
Hoppas det hjälpte. :)