torsdag, juli 09, 2009

Säljarsamtal

Jag blev uppringd av en säljare för ett hudvårdsmärke som fått mitt namn av en bekant som hon hade haft ett home party hos. Nu ringde hon för att erbjuda även mig detta.
Jag fick bjuda in tre av mina väninnor så skulle hon komma hem till mig och göra hudvårdsanalys och låta oss prova deras fantastiska produkter.
Helt gratis.
Inget köptvång.

Hon pratade och pratade, hämtade knappt andan och blev sådär personlig som vissa säljare kan bli så det nästan blir obehagligt. Jag gillar inte när folk pratar som om de känner mig trots att vi aldrig har träffats. Till sist tystnade hon i alla fall.
- Nååå, hur tycker du att det låter, känner du till våra produkter?
- Jo jag känner till dem och det låter jättebra, men jag får lov att tacka nej, jag har faktiskt inte tid.
- Ja, men det tar bara ett par timmar...
- Mmm, men jag har nog svårt att få ihop det i alla fall.
- Ja men... bla bla bla
Så höll det på några vändor innan jag fick fram att jag faktiskt inte ville att hon skulle komma.


Jag har inte tid och jag vill inte ta mig tid, sen har jag har faktiskt inte råd att köpa massa snordyra hudvårdsprodukter så vad är det då för vits?
Sen det där med inget köptvång. Nej det är det säkert inte, men ärligt, vad ska man göra? Låta henne göra sina analyser, testa alla produkter för att sen säga
"Jaha tack så mycket, det verkar ju bra men vi tänker inte köpa nåt. Tack och hej."
Känns som mycket jobb för ingen nytta, både för henne och mig.

1 kommentar:

Jess sa...

Usch, jag skulle aldrig tacka ja, jag går till Kicks om jag behöver nåt sånt. Jag vet inte hur många ggr jag blivit uppringd av diverse tidningar och dyl. som Goboken som vill ge mig saker HELT GRATIS - jag behöver bara bla, bla, bla.

Nädu, den där går jag inte på!