fredag, juli 17, 2009

Karriärbyte?

"Har du inte funderat på att bli sjuksköterska?
Du skulle passa som det, du bryr dig alltid så mycket om hur andra mår"
Jag fick höra det idag.
Men sjuksköterska? Nja...
Det kanske skulle ha varit något, om det inte vore för två saker.
Dels är det väldigt mycket pluggande och det är jag inte upplagd för, och dels så är jag en hopplös hypokondriker.
Att träffa sjuka människor hela dagarna skulle antagligen ta knäcken på mig eftersom jag skulle få för mig att jag drabbats av varenda sjukdom jag träffade på.

2 kommentarer:

Sara sa...

haha... ja under pluggtiden var jag konstant döende....

Jess sa...

Min mormor fick för sig en gång för länge sedan att jag borde arbeta med vård, speciellt äldrevård. Det bevisade bara hur dåligt hon kände mig :-D Jag kan prata med äldre människor, det kan vara ganska kul men att behöva ta i dom är inte så lockande. och sjuksköterska/undersköterska går fetbort när man inte tål blod.

Annars gillar jag socialt arbete som att arbeta i butik/affär. Kundkontakten. Fast det är ju långt ifrån det arbete jag faktiskt hamnade på när jag nu har jobbat i en gummifabrik i 9 år :-D