tisdag, september 16, 2008

Ingen sömmerska

Jag skulle ju ge mig på att fålla upp gardiner igår, två panellängder och en vanlig hängande sak.
Det tog, håll i er nu.... över 2 timmar!!!
Har jag nämnt att jag hatar att sy?

Av det var väl kanske 15 minuter klippande och nålande och resterande tid delades nog ganska jämt mellan att trä maskinen och att sy sömmarna.
Har jag nämnt att jag hatar att sy?

Efter mycket om och men (och lite svordommar) lyckades jag trä maskinen och skulle börja sy.
En sicksacksöm.
Och jodå, jag lyckades få nålen att gå sicksack, tyvärr följde inte tråden med.
När jag tänkte efter så var det nog lite överkurs. Raksöm är underskattad.
6 raksömmar, sammanlagt kanske 4 meters syende rakt fram tog nog närmare en timme och den raka linje jag eftersträvade liknade mest en berg-och-dalbana.
Har jag nämnt att jag hatar att sy?

1 kommentar:

Jess sa...

Jag har överraskande nog gått en sömnadslinje på gymnasiet trots att jag egentligen inte alls är intresserad av att sy. Äger inte ens en symaskin för det enda jag skulle ha glädje av den är just till att fålla upp gardiner.

Men till det behöver jag ingen maskin för det finns fiffiga lim-band som man fållar med genom att stryka :-)

Nu stryker jag i princip aldrig heller. Stryker inte ett enda klädesplagg, men jag offrar mig att ta fram strykjärnet när jag behöver fålla gardiner :-D