onsdag, september 03, 2008

Skrikfest

Det artar sig till att bli en riktig skitdag.
Både jag och Skrutten har mått bra i ett par dagar, trodde att förkylningen hade försvunnit.
Haha.
Idag vaknade jag med snor i hela huvudet. Skrutten är jätteledsen, han vaknade och gallskrek i morse och har fortsatt sen dess. Mamma har tagit till det tunga artilleriet och satt på tv:n, inte ens det fungerar. Jo, när det är reklam, då tittar han och är tyst, OM jag sitter alldeles stilla och inte rör på mig. Stör jag koncentrationen så är det kört.
Jag sitter och zappar mellan kanalerna för att hitta reklam, många minuspoäng på mammakontot!
Han vill inte kramas - skriker när jag tar upp honom.
Han vill inte vara själv - skriker när jag sätter ner honom.
Han vill inte leka - går runt mig i cirklar och skriker när jag försöker.
Blöjbytena orkar jag inte ens skriva om.
De stunder han har varit tyst idag:
När han ätit.
När det varit reklam på tv.
När jag tog ett samtal i telefonen.
Det är inte ett "jag-har-ont-skrik" utan bara ett ”livet-är-värdelöst-inget-är-roligt-skrik”.
Hur botar man såna?

Hur jag kan skriva just nu?
Reklam på tv3.

Inga kommentarer: