fredag, april 11, 2008

Packningskaos

Går genom lägenheten.

Sovrummet – Kläder och bebisleksaker i en salig blandning på sängen, kuddar på golvet och flyttkartonger i hörnet. Kamera, cd-spelare, filofax och deklarationspapper på databordet.

Balkongen – 15 pappkassar med böcker, ett onämnbart antal flyttkartonger, utemöbler.

Köket – Post, telefonkatalog, barnmatsrecept och leksaker på köksbordet, väska slängd på soffan, brödrost på diskbänken med tillhörande smulor runtomkring och fullt med ren disk i diskstället. En halvt nerpackar kaffeservice på köksbänken tillsammans med pärmar, räkningar och annat skräp. Flyttlåda och kasse med tidningspapper på golvet.

Hallen – Inner- och ytterkläder om vartannat på krokarna, overall, fleecedress, vantar och halsdukar i högar på hatthyllan. Brudskorna stående på en hylla.

Vardagsrum - filt, två babygym och diverse leksaker utspridda på golvet, papper och korsordstidningar i slarviga högar på vardagsrumsbordet, fler deklarationspapper, sångböcker och filtar på soffbordet. Vagnen stående i ett hörn, dammsugaren i ett annat. Massagebänk upptryckt framför bokhyllorna som gapar tomma. I soffan, ammningskudde och min man, innehavare av den avundsvärda egenskapen att helt enkelt inte se oredan som härskar.

Badrummet - skitiga kläder på golvet bredvid tvättkorgen, sängkläder på tork i hela duschen, blöjor och tvättservetter i högar på skåpet.

Skruttens rum - spjälsäng med sovande bebis, strykbräda, ett gäng flyttkartonger borta vid fönstret.

Jag – slås av insikten att jag istället för att skriva om eländet skulle ha kunnat göra någonting åt det.... men energin tryter.

Godnatt!

1 kommentar:

Vickiehickietorian sa...

nej, det blev ju fint! och jag är så stolt att det är jag som tagit kortet. allt är så kul när jag vågade börja trycka på knappanra på kameran. känns som en ny kamera