onsdag, april 09, 2008

Nolla

Orken att skriva just nu – noll!
Roliga saker att skriva om – noll!
Tråkiga saker att skriva om – noll!
Saker som händer på dagarna – noll!

Just nu är allt skittrist, dagarna bara rullar på den ena lik den andra, jag känner mig allmänt nere och ensam. Det är grått och trist ute och allting känns bara... noll....

Imorgon ska vi iväg på föräldragrupp, klockan 10.
Vet ni vad som händer klockan 11?
Då är det dags för Skrutten att sova, han är till och med vaken på lite övertid för att sova ordentligt. Föräldragruppen brukar hålla på i alla fall ett par timmar. Chansen att han kommer att sova där - noll!
Hans humör kommer att vara, ja ni gissar rätt, noll!
Min lust att utsätta oss för detta? Noll!

Men det är över en månad sen vi mätte och vägde honom så vi måste ta oss iväg ändå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

men nu hade du faktiskt 3 rätt! ingen nolla där heller...
byt plats på jacob och juliana så blir det rätt.

jag har alldeles för ofta såna nollperioder...
det som är bra att man ändå gör något oc hdå känns allt faktiskt lite bättre. det är då det kan vända...

Anonym sa...

när du känner dig redo för en bilresa, sätt dig i den kom och hit med skrutten!! Bara jag kan hitta min almanacka så jag kan berätta när jag är hemma....*letar vilt sedan två dgr*

Miralin sa...

Goa sara, än känns en bilresa själv med skrutten som ett lite för stort äventyr, men du är ju bara för söt!