torsdag, april 03, 2008

Glasögon på snedden

Igår lyckades Skrutten få tag på mina glasögon och böja till dem rejält!
Idag var jag ner till optikern för att få hjälp att böja tillbaka dem, trodde jag...
Hon konstaterade sig att de var väääldigt mycket böjda och vågade sig inte på att försöka böja dem själv så hon skulle lämna in dem på deras verkstad och se om de kunde få någon ordning på dem. Det fanns tyvärr en stor risk att de var för illa tilltygade och att de skulle kunna gå sönder istället, och i så fall gällde ingen garanti. Ville jag fortfarande att de skulle försöka?

Ja vad har jag för val, jag kan ju inte gärna använda dem som de är.

De skulle höra av sig imorgon så nu är det bara att hålla tummarna, nya glasögon kommer väldigt långt ner på listan över saker vi borde lägga pengar på just nu. :-(

2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

åhhh, vad trist! Bazir fick tag i mina glasögon och låg och tuggade på dem...det var glasbitar och snea bågar efter det vill jag lova.
då var det skottpris på hunden ett tag....

Anonym sa...

Vänta bara... Så fort han blir rörligare så får man gömma saker man inte ens har tänkt på.