tisdag, april 22, 2008

Flyttlängtan

Jag vill flytta.
Nu.
Helst igår.

Precis när vi köpt huset var det någon som sa att nu jag nu skulle börja reta mig på alla ljud som finns i lägenheten och tycka att de är fruktansvärt irriterande.
Jag tyckte att det lät ganska konstigt, varför skulle jag börja göra det bara för att vi köpt hus? Det är ju aldrig något jag tänkt på förut.

Vem den kloka människan än var slog hon huvudet på spiken, jag håller på att bli tokig!
Förutom tidningsbudet som lever farligt om mornarna så står inte heller grannarna högt i kurs, de har aldrig låtit så mycket som nu, de slår i dörrar, borrar och spikar!
Till och med posten låter för mycket när den dimper ner genom brevinkastet, jag har lagt en halsduk nedanför för att dämpa ljudet.
Allting är irriterande.

Inga kommentarer: