tisdag, april 29, 2008

Mat :(

Ingenting fungerar längre med maten, Skrutten vägrar.
När jag försöker ge honom skeden illvrålar han! Har jag tur får jag i honom två eller tre skedar. Mat eller gröt är lika illa, lite fruktpuré går ner men det kan han ju inte leva på!
Han har hållt på att krångla i ett par veckor nu men jag tycker bara det blir värre och värre. Vad gör man?
Det är bara när jag försöker ge honom mat som han gör såhär, när det är pappa som matar går det mycket bättre.
Jag känner mig helt förstörd, helt uppriven och helt värdelös, vad gör jag för fel!?!?!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte alls ovanligt med knepiga perioder i matväg. Har han börjat med välling...? Det är bara att ge honom det han vill ha, bara han får i sig nåt så klarar han sig :-)

Eftersom han har en tandperiod så beror det säkert på det. Elliot har också vägrat äta när tänderna har gjort ont. Fruktpuré, yoggi och välling har funkat och då får han det tills det lugnat sig.

Anonym sa...

lek flygplan, traktor och kör bil....det är bara låta fantasin flöda...ahhah jag ahr haft matkräsna barn!

Anonym sa...

alltså de flyger rätt in i garaget....(munnen)

Anonym sa...

Lillkillen har haft exakta sådana perioder. Det går över.
Men OJ vad frustrerande det är.
Kram om dig!!

Miralin sa...

Tack hörni, det känns skönt att andra gått igenom samma sak och att det inte kommer att vara för evigt. Även om det känns så just för stunden.