söndag, november 01, 2009

Vardagstips

Det finns mycket saker som jag tycker är tråkiga men som är svåra att komma ifrån, därför blir jag glad när jag hittar grejer som gör dem lättare.
De senaste veckorna har jag hittat tre såna saker.

Tråkigt: Rätta till lakanen flera gånger per dag
(Liten hoppande skrutt)
Lösning: Dra-på-lakan
Fattar inte att jag inte provar dessa förut, de är ju supersmarta!

Tråkigt: Hacka lök
Lösning: Alligator lökhackare, fungerar hur bra som helst, plötsligt är ett av de tråkigaste momenten i matlagning borta. Bara skala, dela på mitten och sen dela en gång med hackaren. Den fungerar även bra på andra grönsaker.

Tråkig: Riva saker på rivjärn
Lösning: Microplane rivjärn. Världsklass!
Det är supervasst och det går så himla enkelt att rivandet blir roligt, det funkar på allt från limeskal och nötter till ost och choklad. Det fastnar dessutom inte på järnet, annars tycker jag det man river mest brukar kladda fast.
Dyrt - men värt varenda krona!

På begäran: Köksgrejerna är köpta på Cervera.


Har ni några enkla grejer som gör vardagen lättare? Tipsa mig gärna.

2 kommentarer:

Tesse sa...

Men hallå? Var köper jag grejjerna till köket?! *länk är ett måste*

Jag har bara en sak som gör vardagen enklare och tyvärr, min make är inte till salu eller fri för uthyrning ;)

Miralin sa...

Ajajdå... ber om ursäkt Tesse, köksgrejerna är köpta på Cervera. :)