torsdag, november 05, 2009

En sån morgon

Idag har det varit en sån morgon, ja, en sån... ni vet...
En sån när man blir väckt vid halvfyra tiden och sen inte får så mycket mer sömn.
En sån morgon när Skrutt lyckas producera två bajsblöjor på 45 minuter.
En sån morgon när jag tillbringar 20 minuter efter att febrilt leta efter min varma kofta för att till sist hitta den hopknölad längst ner i makens garderob.
En sån när Skrutt bestämmer sig för att det inte alls är en bra dag att gå till dagis.
En sån dag när hans vantar är spårlöst försvunna.
En sån när det för första gången är dags att få på nyinköpta vinterskorna på Skrutt och det tar 5 minuter - per sko.
En sån dag när man förfryser näsan bara genom att titta ut genom dörren.
En sån dag när jag tillbringar en pinsamt lång tid med att febrilt trycka på knappen till bilens centrallås utan att få nån reaktion alls. (Innan jag frustrerat inser att det är ytterdörren på huset jag försöker låsa upp.)

Och efter denna guldkantade morgon ska jag nu till jobbet.
I 10 timmar.

1 kommentar:

vickie sa...

jag hittar inte din mailadress...