söndag, november 08, 2009

100 years of film

Jag har äntligen fått hem en poster jag beställt. 100 years of film heter den och föreställer precis som det låter massor av stora människor från filmvärlden från de senaste 100 åren.
Men jag skulle behöva lite hjälp med att identifiera några av dem. Nån som verkar bekant?

1. Roboten?
2. Kvinnan som tittar fram bakom Zorro (Kan det vara Glenn Close som hon såg ut i Fatal attraction)?
3. Damen i hatt? Greta Garbo
4. Skäggiga mannen med glasögon?
5. Kvinnan i 80-tals frisyr(?) som syns i profil?
6. Sittande kvinnan i fjäderboan?
7. Mannen i bakåtslickat hår (Kanske Robert Wagner)?
8. Blondinen bredvid nr 7?
9. Mannen i vitt skägg och glasögon?
10. Mannen bredvid nr 9?






2 kommentarer:

Tesse sa...

3:an är Greta Garbo
7:an Kan det vara Britt Ekland från Dolce Vita

Jess sa...

Jag är ledsen, Greta Garbo var den enda jag kunde säga säkert men så har man kanske inte sett så många av de äldre filmerna. Någon "vuxen" (haha!) kanske mer kan känna igen dom?