onsdag, november 18, 2009

Svininfluensan

Har varit iväg till BVC för att Skrutt skulle få första sprutan mot svininfluensan. Jag förväntade mig ett smockfullt väntrum och vassa armbågar från smått hysteriska föräldrar.
Jag möttes av två små barn och en mamma som satt och lekte på golvet - och de skulle var inte ens där för vaccination, de var på öppna förskolan.
Jag hade tydligen valt rätt dag, både igår och i förrgår hade det varit rätt bra med kö. Undrar om man vågar hoppas på att allt ska vara lika smidigt vid spruta nr 2?
Jag fick föresten också en nål med vaccin i armen och för mig ska det ju räcka med en.
Men det är svårt med denhär vaccineringen, ska man vaccinera eller ska man låta bli? Vad är "rätt"?
Jag är nöjd med vårt beslut, men hur tänker ni?

1 kommentar:

Jess sa...

Elliot är ju riskgrupp så för oss är det självklart att vaccinera hela familjen. Han reagerade inte alls på sprutan och Willa har varit febrig och hängig i två dagar nu men det är nog ingenting mot själva influensan ;-)

Själva har vi vuxna inte fått den ännu men vi får den förhoppningsvis i nästa vecka.