onsdag, november 11, 2009

Sjukdom och barnvakt

Skrutt är sjuk, en riktig dunderförkylning. Jag hade ett möte på jobbet en timme på morgonen och efter det en tid hos optikern. En tid jag bokade för ca en månad sen, bara för att den skulle passa så bra just idag.
Korkat. Snacka om att utmana ödet. Jag kunde lika gärna skrivit in "Skrutt kommer bli sjuk" i kalendern på direkten.
Nåja, mammas sambo ställe upp och kom och var barnvakt några timmar. Tusen tack för det. Tydligen så hade han fått lov att ha ett hastigt sammankallat telefonmöte under en stund. Jag frågade hur det hade gått.
"Jo, det gick ganska bra"
Jag är av erfarenhet ytterst tveksam till detta påstående. Men vem vet, Skrutt kanske är en liten ängel när det nån annan än mamma och pappa som pratar i telefon... eller så ville J bara vara snäll och inte tala om att han efter 30 sekunder känt för att låsa in sig i badrummet för att få prata ostört.
Nej... jag väljer att tro på alternativ nummer 1 och att det beror på att min son är oerhört väluppfostrad.
*klappar mig själv i ryggen*

Inga kommentarer: