onsdag, december 10, 2008

I allt som rör sig, lyser eller låter...

Jag blev riktigt irriterad när jag gick omkring inne på Toys"R"Us, jag tänkte att jag skulle hitta någon rolig leksak som inte gick på batterier till Skruttungen.
Nåt med knappar på som det händer saker när man trycker på, t ex hoppar upp en liten figur och plingar eller så.
När jag var liten fanns det massor av såna. Det gör det inte idag. Allting kräver batterier.
De leksaker jag själv hade finns i nya upphottade versioner och upphottningen innefattar i 11 fall av 10 att det tillkommit behov av batterier. Måste det finnas i allt?!?
Jag tror att leksakstillverkarna och batteritillverkarna driver någon slags hemlig kartellverksamhet som går ut på att utplåna alla batterilösa leksaker för att tjäna mer pengar.
Jag blev riktigt sur där jag gick bland alla blinkande, plingande, snurrande batterislukande maskiner.
Jag kom därifrån med klossar, en pekbok och ett pussel.
Inte ett batteri var nödvändigt.
Fast jag ville ju ha nåt med knappar, spakar och ljud (och utan batterier) också.
Det, alla eventuellt bloggläsande, julklappsfunderande släktingar, står högt på önskelistan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hellu Linda!! Längesen jag såg dig. Var egentligen runt på nätet för att leta julklapp till brorsan å hans tjej men fick din blogg som söksvar =) haha vilket sammanträffande! Iaf kom på ett julklappstips till dig. Leta själv efter just såna leksaker som du nämner, men e svårhittat. Men den gamla klassikern och populära "kassaapparaten" låter och plingar och går att trycka på utan batterier! =) se länken: http://www.lekmer.se/leksaker/Babylek/Fisher_Price%2C_Brilliant_Basics%2C_kassa-apparat ha det gött nu i jul!!! =) KRAAAM Sara Wirrpanna!