torsdag, maj 01, 2008

Ny leksak

En ny mp3 har införskaffats, den gamla jag hade var x antal år gammal och fick plats med 126 meg. så jag är lite halvt lyrisk över den nya. Den är så liten, lätt och platt, det får plats 2 gig. vilket är mer än tillräckligt för mig, mp och radio samt mick! Citerar från manualen: "allowing you to record your own voice, an interview, or a speech" så om det skulle poppa upp ett tal i huvudet helt apropå så kan jag spela in det, vilken tur, förstår inte hur jag klarat mig utan det förut. För att inte tala om ifall jag skulle springa på en kändis, då kan jag göra en spontanintervju och sälja dyrt till media sen. Ja ni ser, jag har stora planer för den redan!
Jag är långt ifrån något teknikfreak men kan ändå inte låta bli att sitta och pilla och knappa när jag får någon ny pryl i handen. Jag blir lite fascinerad över hur litet allting blir, musikspelare, mobiltelefoner, allt blir mindre men får bättre kapacitet och fler funktioner, hur går det egentligen ihop?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! :-D
Själv dör jag om jag inte får en ny mobil snart. Den jag vill ha släpps inte förrän v.22 fast vad spelar det för roll? Jag är relativt superfattig ändå :-D

Anonym sa...

Grattis! :-D
Själv dör jag om jag inte får en ny mobil snart. Den jag vill ha släpps inte förrän v.22 fast vad spelar det för roll? Jag är relativt superfattig ändå :-D