fredag, februari 29, 2008

Elak typ?

Min man är väldens snällaste, faktiskt, han är så snäll att det nästan kan gå till överdrift och han skulle aldrig göra en fluga förnär. Men, han har en förmåga att se riktigt elak ut när han är arg eller irriterad. Första gången jag träffade honom tyckte till och med jag att han såg lite läskig ut innan jag börjat prata med honom. Ojoj... här avslöjas mina fördomar...

Idag hade vi varit och storhandlat, vi hade massor av saker i bilen och en trött unge i framsätet. Så när vi ska backa ner på baksidan av huset för att packa ur så står det en bil i vägen.
Det är ett ständigt gissel här där vi bor, besökande till grannhuset kör alltid in och blockerar vår nerfart när de ska hämta eller lämna av någon istället för att använda sin egen eller gå 20 steg extra. Det är helt hopplöst! Har tjatats om det hur mycket som helst men inget verkar hjälpa.
Så när vi kommer och ska backa ner blir R en aning irriterad, han visar klart och tydligt att han ska backa ner för att bilen skulle flytta på sig, det enda som händer är att föraren demonstrativt stänger av motorn(!) Han tycker tydligen att han står bra där han står. Det hjälper inte irritationen. R går ur bilen med mycket bestämda steg, går fram till förardörren och knackar på och ber gubben flytta på sig.
När han kommer tillbaka frågar jag om R var arg.

- Ja, men jag frågade snällt om han skulle kunna flytta på sig för att jag behövde backa ner. Fast gubben var väl bara 1.50 sådär och han sjönk ihop rejält.

Jag förstår faktiskt gubben, mörkt ute och fram till bilen kommer en helrakad, 186 cm lång kille klivandes som ser skitförbannad ut, jag hade nog också krympt ihop lite, oavsett hur artigt han frågare. ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är rätt, man ska säga till! Nu händer sådana här saker väldigt sällan men det är alltid S. som får ta itu med det för jag har så kort stubin :-D