onsdag, februari 20, 2008

Äntligen!

Trodde aldrig Skrutten skulle somna!
På förmiddagen tvärvägrade han att sova, kinkade och grät en timme innan han till sist tog sig igenom 25 minuters sömn fortfarande snyftande. Ingen tröst som jag kunde erbjuda hjälpte... *puh*
Sen hade jag ett såntdär ärende som jag bara måste iväg på, precis vad man känner för med en övertrött unge! Men han skötte sig exemplariskt, i bilen hem tog däremot tröttheten överhand och det blev en liten powernap på 10 minuter. Lagom för att han skulle orka äta utan att sova när vi kom hem. Det blev bara lite kinkande innan han somnade och nu har han sovit i 40 minuter, han får gärna sova nån timme till, det är kanske att vara optimistisk i överkant, men hoppas kan man ju alltid!
Han mår så mycket bättre när han sovit ordentligt.

Just nu känns det som om det är någonting varje dag, och inte saker som jag kan välja bort heller. :-(
Hade tänkt att vi skulle ta oss till öppna förskolan någon dag men det har kommit upp så mycket annat att jag fått skjuta det på framtiden.
Det är ganska påfrestande...

Skit också, nu vaknade han... :-(

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag avskyr att ha en massa saker uppbokade! Det kan vara småsaker men jag gillar det inte ändå. Nu när man är van vid att ta dagen som den kommer och bara gå och lulla.

Dagis är nog den enda dagliga rutinen utanför hemmet som jag ser fram emot, då får jag egentid!! :-) Nu har han ju varit sjuk denna veckan men nästa vecka ska han börja igen och jag hoppas innerligt att han inte blir sjuk igen.