lördag, februari 02, 2008

Morbror

Igår var jag och Skrutten och hälsade på min bror. Han är ute och reser så mycket i jobbet att man får försöka passa på.
Väl där fick Skrutten för sig att lägga av en riktig bajsblöja när han satt i morbrors knä, den läckte långt upp på ryggen. Innan vi fått av kläderna var hela ungen gul av bajs, nice!

Sen fick han för sig att han inte alls ville duschas av, fy så otäckt! Han började gallskrika och skrek under hela duschningen, blöjbytet och påklädningen. Stackars morbror såg helt förstörd ut. Själv satt jag och var lite, lite skadeglad att det var någon annan än jag som såg honom från sin soligaste sida. Annars är han ju alltid så snäll och glad när han träffar andra att folk tror att jag ljuger när jag talar om hur han kan vara.
Ja inte så att han är särskilt farlig, han är oftast väldigt snäll hemma också, så länge han sovit ordentligt.

Apropå sömn, sen en vecka tillbaka har han börjat sova ett par gånger under dagen! I och med det så är han inte alls lika övertrött på kvällarna utan sover även nattetid. Han har även lärt sig att somna i sin egen säng så jag slipper leka mänsklig napp flera timmar på kvällen.
Han har somnat mellan 20.00 och 21.00 och sover sen framåt 5-tiden. Sen äter vi lite och sover en stund till. Jag kan inte förklara med ord hur underbart det är, för första gången på 4 månader har vi en glad liten kille på kvällarna och jag och R har fått lite tid för oss själva. :-)
Visst kommer det säkerligen att komma bakslag, men just nu njuter jag verkligen.
Vad mycket roligare det blev att vara mamma med lite sömn i kroppen!

2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

hahah! åh, vad kul med bild!!!kram

Anonym sa...

Sömn är nog det allra viktigaste tror jag. Skönt att det börjar bli lite sovrutiner!