onsdag, februari 06, 2008

Tumme är gott!

Det spelar ingen roll hur mycket vi kämpat och trugat, min son tycker inte om napp!
Vi har lagt ut vad som känns som en mindre förmögenhet på nappar i olika färger, former och material i hopp om att någon ska falla honom i smaken, men icke.
Fingrarna däremot - dom är smaskiga!
Nu har han gått från att köra in hela näven i munnen till att allt oftare lyckas fälla ut tummen, sen ligger han och suger förnöjt på den. Det känns som om vi förlorat kampen...
Allra helst vill han hålla i tummen med andra handen samtidigt, det ställer till problem. För när han fällt ut tummen och gripit tag om den med hela den andra handen, då täcker ju näven gott och väl hans lilla tumme så det blir inget kvar att suga på, väldigt förtretligt.

Jag sög också på tummen när jag var liten och hade jättesvårt att vänja mig av med det, det var först en väldigt varm sommar då hela tummen blev röd och flagnade efter att ha åkt in i munnen och ut i solen för många gånger, och tydligen började smaka ganska illa, som jag slutade och än idag är den tummen ca ½ cm kortare än den andra.
Jag hade verkligen hoppats att Skrutten skulle acceptera nappen istället. Den kan man ju faktiskt plocka av honom, det är lite svårare att skicka iväg tummen med jultomten....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag snuttade på min egen tunga när jag var liten. Jag slutade nog av mig själv misstänker jag för det är ju inte heller något som man kan lura barnen att sluta med...

Intressant att veta att din ena tumme är kortare än den andra! =)

I biljettluckan sa...

adde slutade suga på fingrarna i högstadiet....

Vickiehickietorian sa...

ha en trevlig helg!! kram

Vickiehickietorian sa...

hmmm, hur ska jag förklara?
inne på youtube finns det en rad som heter embed med en massa bokstäver och tecken... kopiera de och klistra in på ditt inläggg...
lycka till!