söndag, november 18, 2007

Flerbarnsmamma

Jag har kapitulerat, det blev för mycket att både vara mamma och matte på samma gång. Att kalla sig själv matte när jag pratade med katterna och mamma när jag pratade med H ställde till det.
R föreslog att jag skulle kalla mig mamma när jag pratade med katterna också, men det kändes lite konstigt. Ända tills jag insåg att jag börjat kalla mig för matte när jag pratade med H, både hemma och borta!

Folk måste ju tro att det var nåt allvarligt fel på mig, såg jag kanske min son som ett husdjur?!?
Vad skulle de tro på BVC om jag kom och sa så?
Ville jag att min sons första ord skulle bli ”matte”?!?

Jag gav upp, numera är jag en stolt fyrabarnsmamma, till en liten tjej och tre små killar.
Tre av dem något hårigare än den fjärde.

1 kommentar:

Anonym sa...

Här har vi alltid kallat katterna för våra barn :-) Fast Stellan gillar inte Zooro så han är bara min son, men de andra två skaffade vi tillsammans så det är våra barn och vi är mamma och pappa till dom :-)

Tänk... 4 barnmamma :-D