måndag, november 05, 2007

Far- och morföräldrar

Jag har inte riktigt reflekterat över vilken tur vi har som har H:s far- och morföräldrar i närheten och att de gärna hjälper till med barnpassning. Det har liksom inte slagit mig att alla inte har den lyxen förrän jag läste kommentarerna till mitt förra blogginlägg.
För mormor och morfar är det första barnbarnet de ställer mer än gärna upp och är barnvakt.
Det verkar även gälla farmor och farfar som i och för sig har tre barnbarn sen tidigare men lilla H är den första som bor i samma stad så de rår gärna om honom de också.
Jag är så imponerad av alla föräldrapar som orkar med och klarar det på egen hand.
För att inte tala om alla ensamstående föräldrar, hur klarar man det?!?
Jag tycker det är fullt upp även när vi är två som delar på det.
En stor eloge till alla er duktiga föräldrar därute!

Inga kommentarer: